Businessplan: Hoe we het zien

We hebben een hele duidelijke visie. Over de ziel van het centrum. Over de vormgeving. Over de community-sense. Hoe we het precies zien, inclusief het motto van Retraitecentrum Ashraya, vertellen we je in deze blog.

Hoe we het zien...

Onze lijfspreuk is: “In de natuur, naar je natuur”.

Daarmee speelt de natuur een prominente rol in de geest van het centrum. Dit is omdat het in de natuur aanwezig zijn, automatisch uitnodigt om weer te voelen dat wij zelf ook natuur zijn. Te voelen dat we ademen, en te luisteren hoe we ademen. Te voelen dat ons lichaam allemaal signalen geeft en hoe we daarop kunnen reageren. Los te komen van alle afleidingen en verleidingen van de dagelijkse chaos, en weer volledige aandacht te hebben voor ons lichaam, onze geest en onze ziel.

Naast dat wij de natuur echt zien als Spaceholder – die alle veiligheid en fundament biedt om te herverbinden met onszelf – willen we ook echt met de natuur samenwerken. Dat betekent dat we de natuur zoveel mogelijk intact laten en haar juist optimaal in haar potentieel laten terugkomen: de natuur teruggeven aan Moeder Aarde. En dus geen grote vaste stenen gebouwen, bestraatte paden, etc. Maar alles ter ere van, en in ere van de natuur.

We willen met dit centrum echt de verbinding met de natuur faciliteren. Dat betekent dus ook dat we zoveel mogelijk buiten willen laten plaatsvinden, al dan niet met extra voorzieningen om het comfort en de veiligheid ook te waarborgen. Het motto is tenslotte “IN de natuur, naar je natuur”, dus dat wordt bij Ashraya op alle manieren voelbaar en zichtbaar.

Een deel van het businessplan

Bekijk het hele businessplan hier